måndag 26 september 2011

Oturen har vänt

Svamplycka!

Jag har alltid haft otur när jag har gett mig ut i skogen för att leta svamp, men för tillfället så har lycka vänt. I går tog vi (familjen) en liten promenad i skogen och då kom vi in i en stor klunga av trattkantareller. Hade turen att vi hade en plastpåse med oss så vi plockade en hel del. Efter middagen drog jag till skogen igen och plockade ännu mera. Vilket lyckorus, jag älskar svamp!! Det tråkiga är att den ska rensas...
Jag har aldrig testat att torka svamp men nu håller jag på, därav bilden. Googlade lite innan så jag visste hur man skulle göra. Myggnätsfönstret kom väl till pass.

Och så har vi fyllt frysen med 21 kg kött från Ålandsbonden, så nu blir det kött med svamp i höst. Mums!

Gillar: höstmys
Ogillar: att Signe tittar på mig och säger med trotsig stämma: "Allvarligt?" (hon är ju bara 3 år men låter som en tonåring...)

Kram från oss!

Inga kommentarer: