torsdag 22 december 2011

Dan före dan före dopparedan...


Ett litet livstecken från oss.
November och december har varit hektiska månader, mycket har vi hunnit med.
Vi började med 1 veckas semester i början av november, i Meloneras, Gran Canaria. En vecka fylld med mycket mat, sol och bad. Vi bodde på ett fint hotell och hade All inclusive, dvs vi fick hämta mat och dricka i obegränsade mängder, det visade sig ju på vågen när vi kom hem iaf...
Efter att vi kom hem fick jag lunginflammation och fick äta antibiotika i 10 dagar, Signe var också sjuk ganska länge.

I början av december så spenderade Signe 1 vecka hos sin farmor och farfar i Solna. Hon verkade stortrivas där. Hon hade åkt tunnelbana, spårvagn och rulltrappa och gjort en massa annat skoj. Det var lite jobbigt för mitt mammahjärta att hon skulle vara borta så länge, men det gick bra, jag och Jonas hade annat för oss.

Den 6:e december, Finlands självständighetsdag, så tog vi flyget till Helsingfors för att närvara vid presidentbalen på slottet. Jonas var inbjuden i egenskap av Nya Ålands chefredaktör och jag fick följa med. Efter många bestyr med kläder och diverse så hade vi en trevlig kväll på slottet. Det var ju en upplevelse som man kommer att ha med sig för resten av livet. Vi var trötta och nöjda när vi stupade i säng på kvällen, och planet gick hem kl 07.30 morgonen efter.

Resten av december har gått i jobbets tecken, och julbestyr såklart. Vi ska fira julafton hemma hos oss, men släkten.

Vårt husbygge har gått framåt med stormsteg de senaste veckorna. Allt är isolerat, tak,väggar och golv. Nästan all ytterpanel sitter på plats, fönster och dörr sitter där dom ska. På insidan så har alla mellanväggar kommit upp så nu ser man precis hur rummen ser ut. Vi kommer att få en stor klädkammare, den är jag nöjd med!! Byggubbarna har tagit jullov nu, men efter nyår kommer elektrikern och drar all el, sen är det badrummet som är nästa, det är alltså dags att börja bestämma sig för hur det ska se ut.

Jag är ledig i mellandagarna och då drar jag och Signe till Enköping på minisemester, Jonas stannar hemma och jobbar.

Ha det gott alla och God Jul och Gott Nytt År!

Ps. Vet ni vad en pusskanin är för något?
Svar: Punchpralin (svårt ord för en treåring..:))

1 kommentar:

cindy sa...

God jul till er :) kram