tisdag 15 april 2008

Inskrivning

I förra veckan var vi på inskrivning hos barnmorskan. Vi fick träffa en väldigt trevlig och tror jag väldigt erfaren barnmorska som hette Ulla. Hon gick igenom det mesta och svarade på frågor som vi hade. Det kändes väldigt tryggt med henne, det som var tråkigt var att hon skulle sluta jobba, så nästa gång får vi träffa en annan barnmorska, hoppas att det känns lika bra och naturligt med henne.

Den här veckan ska jag göra glucosbelastning, som tydligen ska vara ganska äckligt har jag hört. Får se hur det går....

Magen växer på, men jag har ännu inte lyckas känna något där inne, ligger och klämmer på magen varje kväll. Jag vill verkligen att det ska kännas nått snart...

Vi väntar på tid för Ultraljud som antagligen kommer att bli i mitten av maj, men det är ju inte så länge tills dess. Det ser jag verkligen fram emot, hoppas att allt ser bra ut med bebisen.

I helgen ska vi bygga altantak, så vi hoppas på fint väder.

Kram till alla.

Inga kommentarer: