fredag 22 augusti 2008

Min första vecka som ledig..

Tänkte sammanfatta de senaste dagarna med hjälp av lite bilder. Så här glad blir man när man drar upp en gädda...=) Jag och gubben har en lista där man får ett streck för varje uppdragen gädda, det står i skrivande stund 14-2, till honom. =(

Regnskur i äppelträdgården, engångsponcho funkar fint.

Passade på att köra lite traktor, men kopplingen va så trög att jag fick kramp i benet, men annars gick det riktigt fint. Kan ju tilläggas att traktorn är 47 år gammal =)


Mamma och pappa har en hare (Jösse) som oftast sitter och lurar i någon buske på gården. Sen när man kommer gående så prasslar det till och så kommer den hoppandes... Den har jättelånga ben och lika långa öron.



Äpplen finns det gott om just nu.
Annars så har de senaste dagarna och nätterna kantats av sömnsvårigheter, halsbränna, ont i halsen och nästäppa. Sover jättedåligt på nätterna, bäst sover jag efter att jag har ätit frukost och går och lägger mig igen, men då kommer halsbrännan som ett brev på posten. Suck.
Men det är bara (!!!) 6 veckor kvar nu... Så det är bara att bita ihop. Har ju förstått att alla problem brukar försvinna när barnet väl är ute.
Gillar: Åland på hösten.
Ogillar: Att inte få sova mera än 45 min i sträck...
Kram.




1 kommentar:

Anonym sa...

..*sjunger högt*..För när storfiskarn talat om hur stora fiskar hon får.. ja då skarvar hon som hon vill då räckar armarna inte till...*ler*
Vikken läbbig firre du fångade..
tur att den här bloggen finns så man hänger med i vad som händer hos er och med lilla Torsten.. e ju såå dåligt av oss att vi inte får tummarna ur och träffas... nästan pinsamt faktiskt.. men hur som ska du veta att jag tänker på er alla tre faktiskt dagligen...

massor med kramar till er!!!