söndag 25 maj 2008

Magen har fått ett namn.

Efter att vi gjort ultraljudet så känns det så mycket verkligare nu, det är verkligen en liten bebis där inne. Nu har vi börjat prata mera om "bebisen" och "ungen", men jag har givit magen ett namn som jag gillar, nämligen "Torsten". Min man tycker att det är ett gräsligt namn och tycker att jag ska sluta med det. Jag tycker att det e sött, och det e kul att säga " Torsten vill ha mera chips" eller "Torsten vill att pappa ska hämta mera dricka till mamma". Haha, jag tycker att det är kul.

Nyss hemkommen från mitt paradis här i livet, nämligen Åland. Jag tror att alla ålänningar skulle behöva bo någon annan stans i några år, för att verkligen fatta hur fint Åland är. För ålänningar gnäller rätt mycket om rätt oväsentliga saker.
Men vi har haft en fin helg, fint väder, en tur ute på sjön, grillat till middag och allmänt trevligt. Svågern och hans tjej var med också.

Magen växer så det knakar, eller iaf så att det känns, har typ växtvärk i magen. Imorse när jag vaknade var det värsta partyt där inne, hela magen flyttade på sig. Det buffar runt där inne mest hela tiden, mest aktiv verkar den vara på kvällarna. Det är mysigt att känna den lilla.

Längtar efter: Semestern, 4 veckor kvar!

Älskar: att få uppmuntrande kommentarer, (tack Marianne!)

Gillar: Solen och värmen.

Ogillar: gräs och ogräs.

Kram.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ph jag blir verkligen avundsjuk på eran Ålandsresa. =( nu ska jag sura lite extra bara för det. Och int har jag semester förrän om 7 veckor!!
Men jag vet ju, att snart, mkt snart, bor jag där i ett nytt fint hus med min familj. Så jag får trösta mig med det bara.. Och förlåt nu men jag tycker oxå torsten är lite väl illa att kalla magen ;o) jag håller med din man =) sköt om er nu.. *kram

Anonym sa...

Ni verkar haft en bra helg! Skönt. Jipiii snart semester då vi hinner ses också! Såå spännande att se hur magen vuxit..Hälsa Torsten och Gåbben. Kram