måndag 15 september 2008

Måndag.

Måndag, igen. Jag tycker att veckorna bara rusar iväg, och helgerna försvinner i ett nafs. Men det kan bero på att jag har aktiviteter inbokade lite hela tiden, och på helgerna är gubben ledig och då försöker vi göra saker som inte jag kan göra själv.

På lördagen var vi duktiga ute i trädgården, klippte gräs, trimmade och krattade, riktigt fint blev det. Jag städade lite inomhus och gubben städade sin garderob (eller byrå).

På söndagen tog vi ordentlig sovmorgon, iaf jag...=) Sen var vi ute i trädgården igen och konstaterade att staketet på framsidan är ruttet, så det är bara att riva. Ska göra det nu i höst så får vi fundera fram till våren vad vi vill ha för något där, det som står nu är inte speciellt snyggt tycker jag...
På kvällen kom middagen hemlevererandes till oss, svärmor kom med lax och potatis med romsås, mums så gott det var. Kände mig riktigt bortskämd då jag blev bjuden på middag i mitt eget hem.

Mest irriterande just nu är halsbrännan som inte vill ge med sig. Inatt har jag sovit typ sittandes men det har inte hjälpt speciellt mycket. Nåja, det är väl bara att bita ihop, 27 dagar till utsatt datum.

Gillar: Värmeljus på kvällarna när det har blivit mörkt, både ute och inne.

Ogillar: Att det är mulet väder hela tiden.

Ser fram emot: Kräftskiva på lördag.

Kram

Inga kommentarer: